Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 1 (2021)

Vol. 5 No. 1 (2021)

DOI: https://doi.org/10.53395/jes.v5i1
Published: 2021-03-31

Full Issue

  • PDF

Articles Regular Issue

  • Implementasi Pembelajaran Audio Visual Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas V SDN Poma, Kecamatan Kota Tambolaka, Kabupaten Sumba Barat Daya Propinsi Nusa Tenggara Timur

    Daindo Milla
    • PDF
  • Efektivitas Pelaksanaan Standar Proses dalam Kurikulum 2013 pada Pembelajaran Fisika di SMA Kecamatan Kota Tambolaka dan Loura Kabupaten Sumba Barat Daya

    Melkianus Suluh
    1-9
    • PDF
  • Membandingkan Nilai Percepatan Gravitasi Bumi di Beberapa Tempat dengan Menggunakan Bandul Sederhana di Kabupaten Sumba Barat Daya

    Yohanis Umbu Kaleka
    10-15
    • PDF
  • Analisis Penerapan Model Pembelajaran Mean Ends Analysis pada Peningkatan Hasil Belajar Siswa

    Mince Limu
    16-19
    • PDF
  • Pengembangan Bahan Ajar Multilingual Berbasis Konten dan Konteks Budaya Lokal Etnis Ngada pada Tema Hidup Bersih dan Sehat untuk Siswa Kelas 2 Sekolah Dasar

    Genoveva Dhey, Dek Ngurah Laba Laksana, Maria Patrisia Wau
    20-26
    • PDF
Tim Editorial
Reviewers
Fokus & Ruang Lingkup
Etika Publikasi
Copyright Notice
Kebijakan Open Access
Biaya Publikasi

Template Doc

Visitors

Flag Counter

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems
English Bahasa Indonesia


Official Website Of

Jurnal STKIP Weetebula

The Open Access Jurnal STKIP Weetebula provides quality journal publication services to documenting and preserving scientific article from the results of your research.

Contact Us

  •   Phone. 081936732708
  •   Fax. 0370–7506625
  •   Mail. hamidi@unram.ac.id
  •   Web. https://jurnalstkip-weetebula.ac.id

Official link

  • Institutional Website
  • Institutional Repository
  • Proceedings Publications

Share & Follow